Uit analyse blijkt dat de iPhone 6(s) erg populair was onder de kerstboom maar bijna niemand wil een iPad Pro

Het was een beetje stil rondom de kerstdagen maar bij Flurry hebben ze niet stil gezeten en een analyse gemaakt van de geactiveerde mobiele devices rondom de kerstdagen. Lees de nieuwe iPhones en iPads die onder de kerstboom lagen en nu in gebruik zijn genomen.
1
Uit de cijfers blijkt dat 49.1% van alle geactiveerde mobile devices afkomstig is van Apple. Dat is iets minder dan vorig jaar want toen bereikte Apple een record met 51.3%. Opvallend is ook dat Samsung slechts 19.8% wist te halen.
2
Smartphones met grotere displays zoals Apple’s 5.5-inch iPhone 6(s) Plus worden ook meer verkocht dan in 2014. We zien een verdubbeling met 27% ten opzichte met vorig jaar toen de teller bleef steken op 13%. De verkoop van tablets zoals de iPad blijft dalen.
3
De  4.7-inch iPhone 6(s) was deze kerst het meest populair onder de kerstboom met 65%. De iPhone 6(s) Plus was met 12% net iets minder populair dan de grotere iPads met een aandeel van 14%. Van alle geactiveerde iOS devices was de iPad mini het minst populair in deze meting maar uit de kleine lettertjes blijkt dat het aantal geactiveerde devices van de iPad Pro niet meetbaar was, minder dan 1% en dus blijkbaar nauwelijks verkocht.