Telfort micro-sim werkt soms niet met een iPhone 4S

De afgelopen weken hebben we een aantal klachten ontvangen van iPhone 4S eigenaren met een Telfort micro-simkaart die niet schijnt te werken. Omruilen van de sim voor een ander exemplaar is geen oplossing voor het probleem en daarom ligt het volgens Telfort aan de iPhone 4S. Wat er mis is met de iPhone 4S weet de provider niet maar een update naar de laatste iOS firmware is ook geen oplossing van het probleem.

Ondertussen zit een steeds groter wordende groep Telfort gebruikers met een abonnement waar ze een rekening voor ontvangen maar niet kunnen gebruiken. Erger nog is dat ze onbereikbaar zijn en dat Telfort blijft volhouden dat het probleem aan de iPhone 4S ligt. Ze adviseren klanten nu zelfs om hun iPhone ter reparatie aan te bieden bij Apple.

Een Telfort gebruiker die problemen heeft ondervonden met een Telfort micro-sim heeft een test gedaan met Vodafone, T-Mobile en KPN micro-simskaarten en kan zijn iPhone 4S dan ineens wel gewoon gebruiken? Het lijkt er dus op dat er toch iets aan de hand is met de Telfort micro-simkaarten.

Telfort geeft ondertussen nog steeds het advies aan klanten dat het aan de iPhone 4S ligt en niet aan hun micro-simkaarten. Ons advies is om je Telfort abonnement te ontbinden omdat ze niet kunnen leveren waar je als consument recht op hebt. Overstappen op KPN is een goed alternatief en Telfort moet gewoon contact opnemen met Apple want er zijn wel vaker van dit soort problemen geweest met micro-simkaarten van andere providers.