T-Mobile belazerd zijn klanten en weet zelf van niets

T-Mobile weet zelf niets van de agressieve verkooptechnieken die ze sinds begin deze maand gebruiken. Mensen met een iPhone 3G waarvan het contract binnen enkele maanden afloopt worden gebeld met een aanbieding om te verlengen. De verkoopargumenten die T-Mobile daarvoor gebruikt zijn niet waar en klanten worden op z’n zachts gezegd onbeschoft behandeld. Wat T-Mobile kennelijk is ontgaan is dat diezelfde mensen dat heel graag wilden in juni 2009 toen de iPhone 3GS op de markt kwam maar toen gaf T-Mobile te kennen dat, dit niet mogelijk was. Nu kan dat ineens wel. Dat gaat ongeveer zo:

T-Mobile: “omdat u een trouwe klant bent hebben we een aanbieding voor u. Als u nu u contract verlengd voor twee jaar krijgt u direct een iPhone 3GS voor maar 69 euro”.

Klant: “maar komt er dan geen nieuwe iPhone op de markt dit jaar? Dan kan ik toch ook verlegen en meteen voor de allernieuwste iPhone kiezen?”

T-Mobile: “Er komt dit jaar geen nieuwe iPhone op de markt, de volgende iPhone gaat 2000 euro kosten, de volgende generatie iPhone gaat alleen werken op het 4G netwerk en dat bestaat in Nederland niet, er komt pas in 2011 weer een nieuwe iPhone op de markt etc, etc”.

De iPhoneclub heeft gesproken met de algemeen directeur van T-Mobile, Bart Weijermars die zelf tot eind juni 2009 directeur marketing van T-Mobile in Nederland was. In zijn oude functie was Weijermars verantwoordelijk voor marketing, communicatie, product management en de verkoop van T-Mobile in Nederland. Hij was onder andere verantwoordelijk voor de lancering van de iPhone in Nederland. Weijermars zegt niet op de hoogte te zijn van de verkooppraktijken van zijn eigen bedrijf maar gaat het uitzoeken.

Ook Priscilla Tomasoa die verantwoordelijk is bij T-Mobile voor PR en communicatie weet van niets. En dat verbaasd ons dan weer. Op verschillende websites heeft een bericht gestaan over de verkoopargumenten van T-Mobile die op onwaarheden zijn gebaseerd.

Je zou denken dat een fatsoenlijk bedrijf als T-Mobile normaal met zijn klanten omgaat maar dat is dus niet het geval. Afgelopen vrijdag ontvingen wij nog berichten dat T-Mobile nog steeds aan het bellen is met onjuiste informatie om mensen over te halen om een iPhone abonnement te verlengen.