Schakel de reclame-identificatiecode en locatiegegevens uit in iOS 6

Nieuw in iOS 6 is de reclame-identificatiecode. Dit is een niet-permanente, niet-persoonlijke methode voor apparaatidentificatie die apps (gaan) gebruiken om je meer controle te geven over de manier waarop adverteerders trackingmethodes kunnen gebruiken volgens Apple. Leuk bedacht van Apple maar voor een iPhone waar je als gebruiker al minimaal €670 voor betaald is dat natuurlijk belachelijk. Zo’n functie wil je natuurlijk niet ondersteunen en je kan deze functie beperken maar helaas niet geheel uitschakelen. Daarvoor moet je waarschijnlijk je iPhone eerst jaibreaken. Op dit moment kunnen apps na de beperking de reclame-identificatiecode niet gebruiken om reclame te laten zien die speciaal op je is gericht. De functie kan je uitschakelen via Instellingen, Algemeen, Info, Reclame en daarmee vergroot je ook nog eens de accuduur van je iDevice.

Na het beperken van de reclametracking moet je ook de locatiegegevens blokkeren via Instellingen, Privacy, Locatievoorzieningen, Systeem. Vink vervolgens Diagnose en gebruik, Genius voor apps, iAds op locatiebasis en verkeer uit. Na het beperken van de reclametracking en het blokkeren van de locatiegegevens zal je ook merken dat de accuduur ineens aanzienlijk langer is.

Bron: Hitb.org