Reclamebureau van Honda laat je 3D poppetjes vangen met een iPhone

Om je te onderscheiden tussen de duizenden apps in de App Store heb je als fabrikant van auto’s een goed reclamebureau nodig die iets origineels bedenkt om je product onder de aandacht te brengen. De Honda Jazz vinden wij niet zo interessant maar wel het concept wat bedacht is. De advertentie campagne van Honda bestaat uit een videoclip en een bijbehorende iPhone applicatie. Via de gratis iPhone app kan je 3D figuren uit de videoclip vangen met je iPhone. De clip kan je vertonen op een televisie, iPhone of op een computer. De techniek die Honda “screen hopping” noemt ziet er bijzonder uit maar werkt met¬†geluidsherkenning. De 3D figuren die je vangt lopen synchroon met de muziek van de videoclip waardoor er realtime interactie mogelijk is.

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=UbDYdjhnfEg’]

De iPhone app This Unpredictable Life is gratis te downloaden via de App Store en om de zeven 3D figuren te vangen heb je de onderstaande HD video nodig. De 3D figuren die je vangt met je iPhone kan je aanraken via het touchscreen waarna ze reageren op jouw bewegingen.

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=VnwsAr8eBQA’]