Populariteit van de iPhone en iPad blijft stijgen onder tieners maar Apple Watch gebruiken ze nauwelijks

Uit het halfjaarlijkse onderzoek van analist Gene Munster van Piper Jaffray onder 6500 tieners blijkt dat hun interesse voor de iPhone nog steeds blijft groeien. Van alle tieners die aan het onderzoek hebben meegedaan heeft 69% al een iPhone en dat is 2% meer dan in het laatste onderzoek in de herfst van 2015. Van alle tieners gaat 75% er vanuit dat hun volgende smartphone een iPhone zal zijn. Dat is 1% meer dan in het vorige onderzoek.
iPhone tieners
Slimme horloges zoals de Apple Watch zijn nog niet zo populair onder tieners. 12% van de tieners heeft een smart watch. Daarvan is de Apple Watch het meest populair met een aandeel van 71%. Slechts 10% van de tieners overweegt de aankoop van een smart watch. Twee procent meer dan in het laatste onderzoek. De Fitbit is met 72% de meest geliefde smart watch onder tieners. Op de tweede plaats met 12% staat Nike en daarna pas Apple met de Apple Watch met een aandeel van 6% en dat is 1% minder dan in de herfst.

64% van de tieners heeft een iPad en van de 13% die nog geen iPad heeft of er een wil kopen in de komende periode kiest 63% voor een iPad. Dat heeft vermoedelijk te maken met de komst van Apple’s 9.7-inch en 12.9-inch iPad Pro’s. Een stijging van 5% meer ten opzichte van het vorige onderzoek.