Pocketinfo database van T-Mobile een succes?

In januari kocht T-Mobile de database van Pocketinfo en lanceerde het op 19 januari als het T-Mobile klantenforum. Het was een vervanging van het iPhoneblog. Het forum kreeg een gesloten karakter omdat je alleen als klant kan inloggen. Afgelopen vrijdag 3 maanden na de start van het forum ging T-Mobile met verschillende media in gesprek. Vreemd is dat daar geen een iPhone blog bij aanwezig was. Zelfs de iPhoneclub had geen uitnodiging ontvangen. Waarschijnlijk was het een “Pocketinfo” bijeenkomst waarbij T-Mobile de koffie verzorgde.

Volgens T-Mobile is het klantenforum een aardig succes. De telecomprovider omschrijft het forum als een plek voor en door klanten. “klanten vertrouwen op andere klanten en klanten weten vaak meer van de producten dan T-Mobile.” Ja dat leest u goed….  Op het iPhoneblog werden volgens T-Mobile veel roddels geschreven omdat ook niet klanten toegang hadden tot het blog. 

In maart had het forum 12.000 unieke bezoekers met 3,1 miljoen pageviews. Dat lijkt ons een beetje veel maar het zou kunnen dat elke bezoeker een paar honderd pageviews nodig heeft om de informatie te vinden die nodig is om een probleem op te lossen. Net als het iPhone blog wordt er namelijk nog steeds geklaagd over de afwezigheid van T-Mobile op het forum. Het lijkt er dus op dat T-Mobile wederom een webdienst heeft opgezet zonder er een paar “redacteuren” op te zetten die de vragen beantwoorden.

Meer op Marketingfacts

180