NRC Handelsblad verkoopt maandelijks 120.000 digitale edities voor de iPad en iPhone

Omdat mailtjes toch uitlekken heeft het NRC Handelsblad haar nieuwe digitale strategie op de website gepubliceerd. Volgens chef internet Ernst-Jan Pfauth is de belangrijkste opdracht om het verlies om te buigen in een kleine winst. Volgens Pfauth is dit het moment om te investeren in digitale edities van de krant en een goede website. De nieuwe strategie heeft 3 kernpunten:

  1. Het maken van een vernieuwende gratis nieuwssite
  2. Zo veel mogelijk digitale abonnementen en betaalde applicaties voor mobiele dragers verkopen
  3. Flink snijden in de kosten

Belangrijk is ook dat nieuws zo snel mogelijk op de website verschijnt, volgens Pfauth geen krantje spelen door alleen anonieme ANP-berichten te publiceren maar ze zo snel uitwerken tot inhoudelijk goede berichtgeving.

De NRC ziet niets in betaalde content op de website maar ziet wel toekomst in de digitale edities voor mobiele telefoons en iPads. Volgens Pfauth gaat de NRC ook nieuwe Apps ontwikkelen voor de iPad. De huidige NRC-app voor iPhone en iPad laat met inmiddels 120.000 downloads per maand zien dat er vraag naar is.