NRC en van ’t Hek lanceren op 1 december magazine over telecomboeren

Na veel tweets van Youp van ‘t Hek waarin hij aankondigde “we zijn begonnen” weten we nu waarmee. Van t’ Hek gaat samen met de NRC een magazine uitgeven wat te koop is voor € 5. Het magazine met de titel ‘De Help’ lijgt op 1 december in de winkel.

‘Dit magazine legt op vriendelijke, doch meedogenloze wijze de werkwijze van de helpdesks van grote bedrijven in Nederland bloot’

Na een oproep via Twitter en NRC Handelsblad verzamelde van ’t Hek in één week tijd meer dan 6000 verhalen van klanten, die zich ‘bedonderd, gekleineerd voelen door de vaak stroperig werkende servicediensten van grote ondernemingen’. De redactie heeft een selectie gemaakt uit de verhalen en de hoofdredacteur gaat proberen een interview te maken met de directeur van T-Mobile. Dat moet een openhartig gesprek worden tussen twee heren onder vier oren. De uitnodiging voor dat gesprek gaat nog dit weekend de deur uit.

Volgens van ’t Hek gaat het magazine dieper in op “helpdesks in het algemeen en die van de telecomboeren in het bijzonder. En dat levert veel onthutsende info op’, belooft Van ’t Hek.

‘De Help’ verschijnt eenmalig en gaat 5 euro kosten. De opbrengst gaat volledig naar een goed doel.

Bron: Adformatie