Mobiel internet gebruik via iPhone stijgt enorm

 

AdMob is een van de grootste leveranciers van mobiele advertenties. Aan het aantal advertentie vertoningen via websites maar ook via iPhone applicaties kunnen ze vrij nauwkeurig meten welke smartphones wereldwijd het meest worden gebruikt. 

1

De AdMob metingen over de maand maart zijn online gezet. De iPhone en de iPod touch staan wederom weer bovenaan de lijst van devices die het meest worden gebruikt om mobiel te internetten in de Verenigde Staten. In de meting is ook het gebruik van Apps meegenomen die voorzien zijn van een AdMob advertentie. De helft van de hits in de peiling komt bij AdMob binnen via een iPhone applicatie die gebruik maakt van internet.

Wereldwijd gezien stijgt het gebruik van mobiel internet via de iPhone aanzienlijk. Symbian smartphones van Nokia hebben nog steeds het grootste marktaandeel maar de vraag is hoe lang nog. In de Verenigde Staten genereren de iPhone en de iPod touch nog steeds 50% van het mobiele internet verkeer. 

191

 

Het marktaandeel van Symbian daalt enorm wereldwijd en heeft in de VS nog maar een fractie over. RIM blijft stabiel, zowel wereldwijd als in de VS, terwijl Windows Mobile blijft dalen. Met Palm gaat het ook niet best maar zal zeker een stijgende lijn gaan vertonen na de lancering van de Palm pre. Samen met de Google Android hebben ze wereldwijd 3% marktaandeel. 

The iPhone and iPod touch continue to rank one and two as the top handsets worldwide and in the US for mobile traffic. Motorola’s RAZR still holds the number three spot in both rankings, but continues to slip in share. Apple is the top handset manufacturer in the US by a large margin; while it still ranks number two to Nokia worldwide, it is closing in on Nokia as it cedes some share to Apple.

De AdMob metingen worden gedaan via 6,000 websites en 1,000 Apps. Duidelijk is wel dat iPhone en de Android een stijgende lijn blijven vertonen. Terwijl Symbian, Windows Mobile, en Palm de laatste maanden maar blijven dalen. De Blackberry blijft stabiel en stijgt minimaal.

 

De iPhone en de iPod touch zorgden wereldwijd voor 23 keer meer advertentie weergaven dan de Android.  

192

 

Via: Ars Technica Lees via deze link de volledige AdMob gegevens.