Meer dan de helft van de bestuurders van een auto in de VS stuurt dagelijks SMS berichten tijden het rijden

Uit onderzoek van de Amerikaanse telecomprovider AT&T blijkt dat bestuurders van een auto vaak tijdens het rijden Facebook, Snapchat of Twitter bijwerken. Daarnaast versturen ze vrijwel dagelijks sms berichten of nemen selfies om de tijd te doden tijdens het rijden.

Van de 2067 ondervraagden met een leeftijd tussen de 16 en de 65 jaar gebruikt 27% Facebook en 14% twitter tijdens het rijden. 30% van de Twitter gebruikers post vrijwel dagelijks een update. 1 op de 10 voert FaceTime gesprekken, en 17% neemt selfies. 61% van de bestuurders stuurt sms berichten, 33% stuurt wel eens een email en 28% surft op het internet. Meer dan 10% gebruikt Instagram of Snapchat.

Onlangs bleek uit een schatting van de National Safety Council dat ongelukken door het versturen van text berichten dit jaar zijn toegenomen. Veel bestuurders van een auto verzwijgen na een ongeval dat de oorzaak komt door het versturen van berichtjes.

Uit het AT&T onderzoek blijkt ook dat 22% van de ondervraagden constant verbonden wil zijn via sociale media. De bestuurders onderschatten zichzelf vaak omdat ze ineens denken dat ze kunnen multitasken.
P