KPN: iPhone 5 komt pas in december

Gisteren kreeg ik een telefoontje op mijn iPhone binnen van een geblokkeerd nummer. Toen ik opnam hing er een mevrouw van KPN aan de lijn die zo aardig was dat je meteen weet dat ze belt omdat ze iets moet verkopen. Ze had ontdekt had dat mijn abonnement in september afloopt en haar doel was om mijn abonnement nu alvast te verlengen en in ruil daarvoor zou ik 20% korting ontvangen op mijn abonnementskosten. Toen ik haar uitlegde dat ik dat niet wil omdat ik in september pas wil verlengen in combinatie met een nieuwe iPhone 5 wist ze mij te vertellen dat de iPhone 5 niet in september op de markt komt maar pas in december. Toen ik haar vroeg hoe ze aan die informatie kwam wist ze mij het volgende te vertellen:

“wij hebben hier intern vernomen dat de iPhone 5 of de iPhone 4S pas in december komt en dat KPN de nieuwe iPhone niet voor december zal leveren”

Toen ik haar vertelde dat de volgende generatie iPhone volgens mijn informatie in het najaar op de markt komt bleef ze volhouden dat ze bij KPN iets anders hebben vernomen en dat de start van de verkoop van de volgende generatie iPhone pas in december is. Hoeveel waarde je hier aan moet hechten weet ik niet maar feit is wel dat die mevrouw in opdracht van KPN handelt of in dienst is bij KPN.

Ik ga er vanuit dat KPN nu het callcenter heeft ingehuurd dat in 2010 ook al voor T-Mobile werkte want de manier waarop ze je een “product” proberen aan te smeren is vergelijkbaar. Toen kregen klanten van T-Mobile vlak voor de lancering van de iPhone 4 ineens een aanbieding om hun contract snel te verlengen:

“omdat u een trouwe klant bent hebben we een aanbieding voor u. Als u nu u contract verlengd voor twee jaar krijgt u direct een iPhone 3GS voor maar 69 euro.”

Als je zei dat je dat niet wilde omdat er een nieuwe iPhone in aantocht was, wist de callcenter medewerker te melden dat er pas in 2011 een nieuwe iPhone zou komen. Wees dus gewaarschuwd.