iPhone hardware maakt geen stabiele (data) verbinding

Al weken is er een media-oorlog tussen de Amerikaanse provider Verizon en AT&T. Volgens Verizon hebben ze een beter netwerk dan AT&T maar recent onderzoek toont aan dat, dat niet helemaal klopt. De prestaties van het AT&T netwerk zijn beter. Uit het onderzoek kwam ook nog iets anders naar voren: er zijn problemen met de iPhone in het AT&T netwerk. Volgens een bericht in de New York Times heeft de iPhone problemen om een goede stabiele (data) verbinding te maken met GSM masten.

De hardware van de iPhone zou een probleem hebben en daarom komen er veel meldingen uit grote steden van slechte prestaties van de iPhone zoals afgebroken gesprekken en slechte data verbindingen. Roger Entner, senior vice president telecommunicatie onderzoek bij Nielsen, zegt dat de (air interface) hardware en de firmware van de iPhone die een verbinding tot stand brengt met een 3G netwerk niet goed is. Zowel data als gesproken communicatie leveren slechte prestaties in het AT&T netwerk. Die problemen liggen bij de iPhone en niet bij het netwerk. iPhone gebruikers verdedigen de iPhone volgens Entner en verwijten de slechte communicatie aan het AT&T netwerk: “the iPhone has the nimbus of infallibility, ergo, it’s AT&T’s fault.”

AT&T gaf onlangs toe dat er problemen zijn met de infrastructuur in grote steden en dat er daardoor netwerk problemen zijn. AT&T heeft nooit aangegeven dat de problemen bij de iPhone zelf liggen. Volgens Entner gaat AT&T dat ook nooit doen, waarschijnlijk uit angst voor de gebruikers van de iPhone en het megacontract dat ze hebben afgesloten met Apple. Ze passen nog liever het netwerk aan dan dat ze Apple bekritiseren.

tower

Bron: New York Times