iPhone gebruiker klikt niet op reclame

Wij doen niet aan reclame uitingen op onze website tenzij het gaat om een experiment waar (bijna) iedereen om kan lachen. We vinden het vervuiling en klikken zelf nooit op banners van dingen die je toch nooit gaat kopen. Daarbij willen we ook gewoon ongezouten kritiek kunnen geven op een leverancier van een iPhone met een slecht netwerk zonder dat we rekening moeten houden met mogelijke advertentie inkomsten. Uit recent onderzoek blijkt dat we ook volledig in de doelgroep van de iPhone gebruiker vallen die nooit op reclame-uitingen klikt. De gemiddelde klikratio van een iPhone gebruiker ligt op 0,3 procent.

Advertentienetwerk Chikita heeft de resultaten gemeten van 94 miljoen reclame-impressies en daaruit blijkt dat eigenaren van iPhones en Android-toestellen het minst op advertenties klikken. De conclusie is dat reclame makers de reclame uitingen voor adverteerders en mediabedrijven niet goed maken.

3922607930_9831a3b5f6_o

Bron: Emerce