iPhone en iPad bijzonder populair onder Amerikaanse tieners

Uit onderzoek van Piper Jaffray analist Gene Munster blijkt dat zowel de iPhone en de iPad zeer populair zijn onder Amerikaanse tieners. In april 2013 had 48% van de tieners een iPhone maar inmiddels is dat 55%. Een jaar geleden was het nog 40%.

56% van de tieners heeft een tablet en 68% daarvan heeft een IPad van Apple, 60% full-sized en 8% heeft een iPad mini. Het onderzoek laat vooral zien dat Apple populair is als merk onder tieners. 65% van de tieners kiest een iPhone als opvolger van hun huidige smartphone en 64% wil graag een iPad maar onder de jongeren stijgt de interesse in Android tablets ook vanwege de prijs.

Samsung heeft de iPhone in advertenties voor jongeren proberen neer te zetten als “uncool” maar dat blijkt toch averechts te werken. Jongeren kiezen massaal voor de iPhone en het Android aandeel onder jongeren neemt af. De iPhone c is gericht op jongeren maar qua prijs helaas nog steeds veel te duur. Qua marketing niet echt slim.
20131009-022349.jpg