iPhone 5c van tiener vliegt spontaan in brand en veroorzaakt tweedegraads brandwonden

MobileMac was ooit het eerste blog wat schreef over de spontane ontbranding van een iPhone 3G. Daarna zagen we nog wel eens een verhaal voorbij komen waar een iPhone spontaan in brand was gevlogen maar die incidenten waren minimaal en gelukkig zonder ernstige verwondingen. Met de iPhone 3G gaat het nog steeds af en toe fout maar ook met nieuwere iPhones zoals de iPhone 5c.

Vandaag zagen we weer zo’n bericht in de DailyMail van een 13-jarig meisje op de middelbare school in de Verenigde Staten waarvan een iPhone 5c spontaan in brand is gevlogen. De iPhone 5c zat in haar broekzak toen het toestel spontaan begon te smeulen. Ze liep hierdoor tweedegraads brandwonden op aan haar dij en rug. Klasgenoten hoorde een zachte knal en zagen rook rondom het meisje. Toen het toestel in brand vloog wisten ze snel de broek van het meisje te verwijderen om erger te voorkomen. Inmiddels is ze van de schrik bekomen. Van de groene iPhone 5c die ze twee maanden geleden van haar moeder had gekregen is niet veel meer over.

In de zomer van 2009 kwamen spontaan ontploffende iPhones in voornamelijk Frankrijk vaak voor. Op enig moment ging zelfs de Europese Commissie bij Apple om opheldering vragen. Ook in Nederland is het een enkele keer voorgekomen. Gelukkig zijn er na de reeks meldingen in de zomer van 2009 nauwelijks nieuwe incidenten bijgekomen. iPhone 5c groen