De iPhone 6s en de iPhone 6s Plus zijn niet vernieuwend genoeg zodat veel consumenten alsnog een iPhone 6 kopen

Uit een analyse van de Zwitserse bank UBS, de grootste vermogensbeheerder ter wereld blijkt dat de verkoop van de iPhone 6s en de iPhone 6s Plus minder is dan de meeste analisten vermoeden. Daarbij is er een vreemde verschuiving te zien waarbij consumenten eerder kiezen voor een iPhone 6 dan de nieuwere iPhone 6s. Dat komt omdat de iPhone 6 goed genoeg is voor de meeste mensen en omdat ze daarmee ook nog eens $100 besparen.

“We’re finding that there is a bit of a shift toward older phones. Perhaps the fact that the features of the 6S aren’t encouraging enough, people are taking the $100 off and buying more of the 6.”

De verkoop van de nieuwe iPhone 6s en de iPhone 6s Plus in december 2015 bleef in de Verenigde Staten steken op een percentage van 67% terwijl dat een jaar eerder met de iPhone 6 nog 75% was.

Leveranciers van Apple gaven eerder deze maand ook al een winstwaarschuwing en dat is te zien aan het aandeel Apple. De komst van nieuwe Apple hardware zal weer een hoop goed maken maar vooralsnog duurt dat nog tenminste tot het media event in maart. Apple maakt op 26 januari de financiële resultaten bekend over de decemberverkopen, dan zien we dus ook of de analyse van de analisten van UBS juist is.
iPhone6