Compensatie voor T-Mobile klanten met 3G klachten

Klanten die aantoonbaar hinder ondervinden van de capaciteitsproblemen op het 3G netwerk van T-Mobile komen in aanmerking voor een compensatieregeling. Dit heeft de telecomprovider vanmiddag via een persbericht bekend gemaakt.

De problemen met het T-Mobile 3G netwerk komen met name door het grote succes van de iPhone. Primaire klachten van klanten zijn: het niet kunnen opzetten van een 3G-verbinding voor mobiel internet. T-Mobile benadrukt dat het 2G spraak- en datanetwerk naar behoren functioneert. T-Mobile doet er alles aan om haar klanten binnen de eerder toegezegde termijn van 2 a 3 weken weer een goede dienstverlening op het 3G netwerk te bieden. Er wordt dag en nacht gewerkt aan de uitbreiding van de capaciteit op het 3G netwerk. Daarnaast is de expansie van het 3G netwerk met nieuwe antenne-locaties in volle gang, meer dan de helft van de voor 2010 geplande antenne-locaties is al succesvol in het netwerk geactiveerd.

Klanten die aantoonbaar hinder van deze problemen hebben ondervonden (en een formulier op de internetpagina hebben ingevuld) zal T-Mobile tegemoet komen. Er wordt deze klanten 2 maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet, 1 maand voor het ongemak plus 1 maand bonus.

Voor meer informatie: t-mobile.nl