Australiër valt op zijn iPhone die door de impact een nare derdegraads brandwond veroorzaakt

Een 36-jarige Australiër heeft een ernstige brandwond opgelopen door zijn iPhone nadat hij was gevallen met zijn fiets. Door de impact raakte zijn iPhone in zijn broekzak zo beschadigd dat hij spontaan in brand vloog:

“I just saw smoke coming out of my back pocket… and then all of a sudden I felt this surging pain in my top right leg. I could see it melting through my shorts. I just remember looking at my leg and I had this black discharge all down my leg and this smell of phosphorus.”

Vanwege de impact door de val op de lithium-ion accu is er vermoedelijk een kortstondige chemische brand ontstaan. Dit soort meldingen zien we wel vaker voorbij komen maar het blijft altijd goed om dit soort (bijzondere) voorvallen te melden. Lithium-ion batterijen vliegen vrij snel in brand bij extreme impact en bij de Australische commissie voor mededinging en consumentenbescherming raden ze inmiddels al aan om mobiele telefoons niet in je broekzak te dragen.
iphone
De foto’s van de derdegraads brandwond van de Australiër Gareth Clear zullen we je besparen maar hij heeft inmiddels contact met Apple gehad en wil graag dat Apple consumenten op de hoogte brengt van het gevaar van Lithium-ion batterijen in iPhones:

“Apple got back in contact with me saying that it looked serious and asking for more information so they could support me and replace the phone.”

Clear zal in ieder geval huidtransplantatie moeten ondergaan en hij hoopt dat gebruikers van een iPhone dit bericht lezen om toekomstige ongevallen te voorkomen.
brand