Amerikaanse Consumentenbond: koop een iPhone 3GS en geen iPhone 4

De Amerikaanse consumentenbond, Consumer Reports heeft de iPhone 4 getest en denkt dat het antenne probleem geen optische illusie is door een software fout zoals Apple zegt maar dat het een hardware probleem is. Volgens Apple toont de iPhone 4 teveel ontvangst streepjes door een software fout en is het probleem eenvoudig te verhelpen door een bumper te kopen.

De test van de Amerikaanse Consumentenbond toont aan dat het AT&T netwerk in de Verenigde Staten niet de oorzaak van het slechte ontvangst is en dat het probleem in de hardware van de iPhone 4 gezocht moet worden. Door het ontvangstprobleem kan de Amerikaanse Consumentenbond de iPhone 4 dan ook niet aanraden als een “recommended” model ondanks de hoge score in vergelijking met andere smartphones. Als je een GSM wil zonder een tape-fix raden ze de iPhone 3GS aan en niet de iPhone 4.

Op de website van de Amerikaanse Consumentenbond staat een video met de titel iPhone 4 design defect confirmed. In de video zie je dat technici meerdere iPhones 4 hebben getest en dat het ontvangstprobleem in de metalen rand van de iPhone 4 zit. Bij het aanraken van de metalen rand verliest een iPhone 4 zo’n 20db van het GSM signaal. Totdat Apple daar iets aan doet kunnen ze de iPhone 4 niet aanraden bij consumenten.


Bron: Consumer Reports