Alleen Madonna kan het gebruik van het tweede scherm nog voorkomen

Mobiele adverteerder Flurry heeft onderzoek laten doen naar het app gebruik tijdens de Super Bowl. Het toont aan dat het gebruik van mobiele devices zoals de iPad en iPhone tijdens TV uitzendingen als tweede scherm net zo belangrijk is geworden voor adverteerders als de advertenties die ze laten zien in de pauze van een grote American football wedstrijd op TV zoals de Super Bowl met zo’n 100 miljoen kijkers….

Uit de meting van Flurry blijkt dat er één uitzondering was tijdens een commercial break: Madonna. Tijdens de halftime show van Madonna keek er vrijwel niemand meer op het scherm van een iPhone of iPad of Android. De dip is goed te zien in de onderstaande grafiek. 

Mocht je, je afvragen waarom Madonna iPhone en iPad gebruikers zo’n 12 minuten aan de buis of in de meeste gevallen voor het flatscreen wist te kluisteren, kijk dan naar haar onderstaande bijdrage in de Super Bowl.

De Madonna halftime show duurde 12 minuten en ze zong klassiekers als Vogue, Open Your Heart, Music, Like a Prayer en haar nieuwste hit Give Me All Your Luvin. LMFAO, Nicki Minaj, M.I.A. en Cee-Lo (wij hebben ook geen idee wie dat zijn, hulp kan je hier krijgen) hielpen de koningin van de pop tijdens haar optreden.

Het gebruik van een iPhone of iPad tijdens televisie uitzendingen als tweede scherm is inmiddels volledig ingeburgerd. De meeste iOS gebruikers doen dat om via sociale media meteen feedback te lezen of te geven.