Telegraaf verkoopt dagelijks 25.000 iPad edities

Vandaag tijdens het Mobile Convention in Amsterdam maakte directeur innovatie Frank Volmer van de Telegraaf bekend dat de krant binnenkort nieuwe abonnementsvormen voor de iPad gaat invoeren. Welke vormen dat zijn is niet duidelijk geworden maar Volmer liet ook enkele gebruikscijfers van de Telegraaf iPad applicatie zien. Dagelijks downloaden 25.000 mensen De Telegraaf naar hun iPad en in vakantieperiodes zijn dat er een paar duizend meer. Ter vergelijking: De papieren oplage van de Telegraaf telt dagelijks een oplage van 640.000 stuks.

iPad-lezers van De Telegraaf genereren maandelijks 111 miljoen pageviews en dat zijn per persoon zo’n 400 pagina’s per maand. Volgens Volmer hebben ze een marktaandeel van 50% in handen op het iPad-platform. Op dit moment zijn er zo’n 350.000 iPads in Nederland en op 175.000 iPads is de applicatie van de Telegraaf geïnstalleerd en nog heel weinig op de iPad 2 volgens Volmer. Er zijn dus ook 150.000 potentiële lezers die niet dagelijks de digitale editie van de Telegraaf kopen.

De uitgever wist ook te melden dat binnenkort Geenstijl een iPad-applicatie van videosite Dumpert gaat lanceren. Er verschijnen twee versies, met preroll reclames en een betaalde versie zonder reclame.

Bron: Emerce