Succes iPad mini zorgt voor halvering verkoopprognose 9,7 inch iPad in 2013

In de laatste maanden van 2012 wezen we je er al op dat de iPad mini een absolute hit is. Dat is de mini nog steeds en dat blijkt ook uit de maandelijkse update van onderzoeksbureau DisplaySearch.

De vraag naar 9,7 inch displays voor voornamelijk de iPad is ook in de eerste maand van 2013 behoorlijk afgenomen. In december 2012 wisten leveranciers van lcd-displays nog 7,4 miljoen displays te verkopen maar in januari daalde dat aantal naar 1,3 miljoen stuks.

Daarentegen steeg de vraag naar 7 (Nexus 7) en 7,9 inch (iPad mini) displays behoorlijk. Van 12 miljoen exemplaren in december naar 14 miljoen in januari. De iPad mini is een hit en volgens onderzoeksbureau DisplaySearch zou Apple dit jaar wel eens 55 miljoen mini’s kunnen verkopen. Die verkoop gaat ten koste van de verkoop van de 9,7 inch iPad-modellen. De verkoopprognose in 2013 gaat dankzij het succes van de mini van 60 miljoen stuks naar 33 miljoen.

20130228-212159.jpg