Medewerkers van de Financial Times krijgen een iPad Christmas

The Financial Times geeft 1800 medewerkers de mogelijkheid om een iPad of een andere tablet te kopen met een korting van £300. Na aanschaf krijgen ze £300 korting van hun werkgever.

De krant wil graag dat de medewerkers vertrouwd raken met tablets en geeft de korting ook aan medewerkers die al in het bezit zijn van een iPad. De goedkoopste 16GB WiFi-only iPad kost in Engeland £429.00 en daarvoor betalen de medewerkers van de Financial Times met de korting uiteindelijk zo’n € 150 voor.

CEO John Ridding stuurde de 1800 medewerkers het volgende bericht:

“We have seen rapid growth in readership on these new devices, which support and extend our “channel neutral” strategy. Given their importance and the wave of innovation that we are seeing in applications and services, we want to encourage all our staff to be expert and experienced in using them. “We need to fully understand their potential and share the user experience to better understand our customers and the developments and innovations taking place in the market. Tablet devices will also facilitate working while travelling, which is an increasing feature of our global organisation.”

De iPad app van de Financial Times heeft al zo’n £1 miljoen Engelse ponden aan advertentie verkopen opgeleverd, in euro’s: € 1.175.916 en daar kan natuurlijk best de helft van naar de medewerkers om een iPad te kopen. In totaal kost het kerstcadeautje voor de medewerkers de Financial Times £ 540.000