iPad Pro verkoopt in China erg slecht en is zelfs voor rijke Chinezen te duur als statussymbool

In China wonen zeer veel potentiële kopers van een iPad Pro en in de eerste maand dat de nieuwe grotere iPad van Apple daar te koop was heeft TalkingData bijgehouden hoeveel iPad Pro’s er zijn geactiveerd. Tot nu zijn er slechts 49,300 iPad Pro’s geactiveerd of gebruikt in de eerste maand van de verkoop en dat is erg weinig.
balkjes
Als we die gegevens vergelijken met de verkoop van de iPad mini 4 en de iPad Air 2 in de eerste maand na de start van de verkoop in China dan blijkt dat er nog weinig interesse is in de iPad Pro. Van de iPad Air 2 werden er meer dan 10 keer zoveel verkocht in de eerste maand na de introductie. Ook van de iPad mini 4 worden er na een maand bijna twee maal zoveel verkocht dan de iPad Pro.

Dat de verkoop niet hoog is ligt vermoedelijk aan de prijs van de iPad Pro van $908. De iPad Pro is vooral gemaakt voor zakelijke en high-end gebruikers van een iPad. Analisten verwachten dat Apple in het eerste kwartaal na de lancering zo’n 3 miljoen iPad Pro’s gaat verkopen.

De 12.9-inch iPad Pro heeft een display wat tweemaal zo groot is als die van een iPad Air 2. In de iPad Pro zit  Apple’s krachtige A9X chip die zeer geschikt is voor ingewikkelde en krachtige taken. Apple producten zijn in China een statussymbool maar de iPad Pro valt daar blijkbaar nog niet onder.