Interactieve iPad film Touching Stories

Een film kon je tot voor kort niet beïnvloeden maar met de komst van de iPad is dat nu wel mogelijk. Soms zou je in een film de regie wel willen overnemen en met Touching Stories is dat beperkt mogelijk. Het is een geheel nieuwe interactieve beleving die gemaakt is door Tool of North America die ook commercials produceren voor o.a. MTV en Budweiser. Het idee voor Touching Stories lag al langer op de plank en zou eerst op de iPhone worden uitgebracht maar de producers hebben gekozen voor de iPad vanwege de betere weergave van de films.

Touching Stories is een mix van film, entertainment en videogame en geeft de gebruiker het idee alsof je live een film kan beïnvloeden. Door het touchscreen van de iPad en de accelerometer kan je delen van de 4 films beïnvloeden maar wel op het punt waarop de makers het bedacht hebben.

Na het installeren van Touching Stories wat 848MG groot is werkte de applicatie niet goed. Na een herstart van de iPad was dit verholpen en kon er inter actief naar de films gekeken worden. In het begin heb je geen idee wat je moet doen maar via het scherm worden onderin beeld instructies gegeven. Om te rennen moet je, je iPad schudden, je kan spullen aanwijzen en oppakken, een telefoonnummer draaien en een douchegordijn openen etc, etc.

Heel boeiend is het nog niet maar er zitten een aantal grappige elementen in de video’s verwerkt. Het is een eerste stap naar interactie in video die nog verder uitgewerkt moet worden. Reclame bureau’s kunnen hier wel inspiratie uit halen en de interactieve elementen verder uitwerken.

Op de 57e editie van het Lions festival in Cannes, een van de meest vooraanstaande reclamefestivals te wereld was er vorige week veel belangstelling voor Touching Stories. Vooral producenten van commercials waren zeer geïnteresseerd in de iPad applicatie.

Touching Stories is gratis verkrijgbaar via de App Store en is 848MB groot.

Via: Fastcompany.com