Geen revolutie maar evolutie. De eerste iPad 2 reviews in de kranten

Zoals we deze week al aankondigden zijn vanmorgen de eerste reviews van de iPad 2 verschenen. De eerste twee zijn traditioneel van de buikspreekpoppen van Apple, Walt Mossberg van The Wall Street Journal en van David Pogue van de  New York Times. De reviews van de heren zijn voor Apple zeer belangrijk want de gemiddelde Amerikaan leest geen blogs maar haalt zijn of haar gadget informatie nog uit de krant.

Walt Mossberg – The Wall Street Journal

volgens Mossberg zijn de vernieuwingen van de iPad 2 geen revolutie maar moet je het zien als evolutie. Hij kan de iPad 2 aanraden voor de gemiddelde, niet technische gebruiker en vooral de aanschafprijs blijft interessant volgens Mossberg. De iPad 2 heeft een uitstekende balans van grootte, functionaliteit en prijs. Apple zal daardoor nog wel even een voorsprong houden op de tablet markt. Huidige eigenaren van een eerste generatie iPad raad hij aan om niet overhaast naar de winkel te rennen om de nieuwe iPad 2 te gaan kopen omdat de vernieuwingen minimaal zijn.

Sneller?

De iPad 2 is volgens Mossberg merkbaar lichter dan zijn voorganger en de performance van de iPad 2 is snappy. Applicaties laden iets sneller,” a bit quicker” dan de eerste generatie iPad en de iPad 2 is niet gecrashed tijdens zijn test iets wat je van de Android tablets niet kan zeggen volgens Mossberg.

Camera en accu

De foto’s die de camera van de iPad 2 maakt zijn volgens Mossberg middelmatig en de levensduur van de batterij is iets minder dan de originele iPad maar nog steeds zo’n 10 uur. De nieuwe spits toelopende randen van de iPad 2 maken de dock-connector iets minder goed toegankelijk. Mossberg mist Adobe Flash op de iPad 2 en hij zou er graag mee willen werken op een mobiel 4G netwerk. Mossberg noemt de iPad 2 de beste tablet voor de gemiddelde consument.

David Pogue – The New York Times

New York Times recensent David Pogue schrijft dat de eerste generatie iPad is getransformeerd tot een dunner design en daardoor niet alleen slanker geworden maar ook sneller. De iPad 2 die slechts 0,33 cm “dik” is maakt de Motorola Xoom tablet een device wat eruit ziet als iets met obesitas. De Smart Cover voor de iPad 2 laat volgens Pogue, Apple’s voorliefde voor high-tech magische trucs zien. Volgens Pogue zal de iPad 2 de markt de komende maanden nog steeds domineren ondanks de komst van tientallen rivaliserende tablets. De voornaamste redenen dat de iPad 2 een voorsprong zal houden zijn de slankheid, gewicht, integratie, schoonheid en het grote aanbod van de apps. Ook de prijs voor de iPad 2 is ten opzichte van de Android rivalen zoals de Xoom en de Samsung Galaxy Tab iets waar de concurrentie niet aan kan tippen.

Rachel Metz – Associated Press

Associated Press heeft ook een review op het net geplaatst wat wereldwijd zal worden overgenomen door duizenden kranten, tabloids en tijdschriften. Volgens Rachel Metz van de AP Technology redactie zal de iPad 2 de voorsprong op de concurrentie alleen maar vergroten. Apple heeft een excellent product nog beter weten te maken en laat zien dat ze geen halve maatregelen nemen om de concurrentie af te troeven. In de handen van de recensent voelt de slanke en lichtere body met een kromme rug meer natuurlijk aan en de iPad 2 is daardoor beter vast te houden tijdens de langere e-reading, lees sessies.

Metz is blij met de voor-en achteruit gerichte camera’s in de iPad 2 waarmee je eenvoudig Facetime video chat gesprekken kan voeren. Voor fotografie is de iPad niet geschikt vanwege het formaat van de iPad 2. Volgens Metz moeten mensen die altijd het nieuwste en het beste willen hebben vooral de iPad 2 gaan kopen. De iPad 2 is de beste tablet die je kan kopen, totdat de iPad 3 uitkomt, zegt ze spottend.

Bron: APNYTWSJ