De strijd van Apple om de iPad Pro te verkopen aan de lurkers en de makers

In 2010 werden er wereldwijd nog 32.14 miljoen netbooks verscheept. Dat was ook het jaar waarin de iPad op de markt kwam en dat betekende de ondergang van de netbook. Steve Jobs noemde de iPad op het iPad 2 media event in 2011 “post PC” technologie, een vervanging van een PC of een Mac. Die bewering is destijds in sommige media afgedaan als onzin maar voor veel mensen is een iPad inmiddels toch echt een vervanging van een PC en soms zelfs voor een Mac. Vooral de categorie lurkers stappen over op een iPad, het zijn de mensen die content tot zich nemen en verder vrijwel niets creëren. Met de komst van de iPad Pro probeert Apple de “makers” ook te overtuigen om hun content op een iPad Pro te creëren.

Apple CEO Tim Cook heeft herhaaldelijk gezegd dat de iPad Pro de visie van Apple is met betrekking tot de toekomst van een computer. In een nieuwe commercial noemt Apple de iPad Pro een computer: “Imagine what your computer could do if your computer was an iPad Pro.” Professionals weten wel beter maar voor de massa is de iPad Pro natuurlijk goed genoeg als computer…. In de advertentie zien we naast de iPad Pro “computer” ook het Smart Keyboard en een Apple Pencil. Zijn jullie ook zo benieuwd naar de nieuwe MacBook Pro….