Apple vervangt derde generatie (Wi-Fi only) iPads met Wi-Fi problemen

Er zijn interne AppleCare documenten uitgelekt waaruit blijkt dat Apple in de Verenigde Staten actief de Wi-Fi problemen van de Wi-Fi only derde generatie iPad aan het onderzoeken is. Support medewerkers hebben instructies gekregen om een iPad te vervangen als de klant klaagt over:

  • Slechte verbinding en het Wi-Fi signaal wat steeds wegvalt
  • Langzame WiFi snelheden
  • WiFi netwerk kan niet gevonden worden

Uit recente reviews blijkt dat het Wi-Fi signaal van de derde generatie iPad sneller wegvalt dan andere Apple hardware. De derde generatie iPad met Wi-Fi en 4G heeft geen Wi-Fi problemen omdat deze iPads gebruik maken van andere Wi-Fi hardware.

De uitgelekte AppleCare documenten hebben alleen betrekking op Amerikaanse iPads. Als je een derde generatie iPad hebt met Wi-Fi problemen kan je telefonisch contact opnemen met Apple of even langs gaan bij de Amsterdamse Apple Store.

De eerste en tweede generatie iPad hadden na de introductie vergelijkbare problemen. Apple kon deze problemen oplossen via een software update.