Amerikaanse consumenten zijn voor het derde jaar op rij zeer tevreden over de iPad van Apple

Amerikaanse consumenten geven de iPad van Apple voor het derde jaar op rij de hoogste score als het aankomt op algemene tevredenheid. Dit blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksinstituut J.D. Power. Dor de komst van goedkope wegwerp tablets daalt de score van Apple nog iets ten opzichte van vorig jaar maar veel consumenten gaan toch inzien dat goedkoop (Android-tablet) toch uiteindelijk duurkoop (iPad) is.

De iPad scoort vijf van de vijf haalbare punten in J.D. Power’s Power Circle ratings en is de enige tablet die zo’n hoge score weet te halen. Tablets van Samsung, Asus, en Amazon scoren maximaal 3 punten en Acer tablets blijken het minst in trek bij Amerikaanse consumenten met slechts 2 punten. De algehele tevredenheid over tablets bij consumenten daalde in 2013 tot 835 punten, in 2012 was dat nog 853 punten. Consumenten zijn ook steeds meer kostenbewust als ze een tablet kopen, de prijs is bij veel mensen belangrijker dan de mogelijkheden of het merk:

“Price has significantly impacted the marketplace. The average purchase price continues to drop and consumer expectations of tablet performance and features are different than they were for past products. Subsequently, overall satisfaction has declined, especially with ease of operation, as navigation features and functions have changed.”

consumenten