50% van de consumenten die de aankoop van een tablet overwegen kiezen voor de iPad

De iPad gedraagt zich op de tablet markt net zoals de iPod. De iPod wordt gezien als de standaard om MP3 speler en de iPad is de norm in tablet land. Dat zien we niet alleen aan de verkoopcijfers maar dit blijkt ook uit een onderzoek wat gehouden is door Bernstein Research. 15% van de consumenten die de aankoop van een tablet overwegen wil graag een tablet met een 7 inch display maar meer dan 50% kiest voor een tablet met een 10 inch display. Daaruit kan je opmaken dat er nauwelijks vraag is naar een tablet met een 7 inch display en dat bleek eerder al uit de verkoopcijfers van de 7 inch Samsung Galaxy Tab en dat zien we nu weer gebeuren met de 7 inch BlackBerry PlayBook.

Bernstein Research vroeg voor welk merk consumenten kiezen als ze een tablet kopen en daaruit blijkt dat in zowel de Verenigde Staten en Engeland 50% van de kopers kiest voor een iPad.

Het onderzoek is gehouden onder 200 personen en volgens Bernstein representatief.

Uit de enquête blijkt ook dat Apple 60% van de tablet markt in handen heeft en vooral het hogere marktsegment zal domineren. De onderzoekers voorspellen dat Apple de markt voorlopig zal blijven domineren.