Consumenten willen vooral een iPhone 5 en geen iPad mini

TechBargains.com heeft in augustus onderzoek gedaan naar de populariteit en de vraag naar de iPhone 5 en de iPad mini. De resultaten van het onderzoek wat gehouden is onder 1.330 personen en dus net zo representatief als een peiling van Maurice de Hond zijn interessant.  45% van de ondervraagden gaat een iPhone 5 kopen of heeft dat inmiddels al gedaan. Dat percentage ligt ongeveer gelijk (48%) aan een peiling onder potentiële kopers van de nieuwe iPad 3 in maart 2012. 50% van de ondervraagden heeft geen interesse in de iPad mini en 32% heeft daar nog geen mening over.

Gezien het succes van alle nieuwe Apple producten blijven ze nog steeds razend populair maar volgens het TechBargains.com onderzoek is er wel een omslagpunt bereikt. Als slechts 18% van de ondervraagden in augustus heeft besloten om een iPad mini te kopen dan is dat niet best. Het onderzoek is wel twee maanden gehouden op een moment dat er nog weinig nieuws over de iPad mini via mainstream media naar buiten kwam. De focus van consumenten lag toen vooral op de nieuwe iPhone 5.

Aan de andere kant is de 7.85 inch iPad mini zeer geschikt voor educatie, als e-reader, het spelen van games, consumeren van nieuws en het bijwerken van email. Vooral door de prijs zal de kleinere iPad aan het eind van het jaar een van de meest populaire gadgets worden onder de kerstboom. Nou maar hopen dat de aankondiging voor het special iPad mini event snel uit de la van Cook komt.

iPad mini mockup van Martin Hajek