MobileMac review: een mooi zwart Milanees bandje voor je Apple Watch hoeft niet duur te zijn

Apple verkoopt een prachtig Milanees bandje in de kleur zilver voor € 169,00 en voor de kleur spacezwart betaal je € 229,00. Het is de moderne interpretatie van een negentiende-eeuws Milanees ontwerp met een fors prijskaartje. Milanese Loop is een bijnaam voor een mesh armband, afkomstig van de Italiaanse uitdrukking “tessuto Milanese” of “gouden haren.” Het draagcomfort van de armband is erg prettig omdat hij kan ademen en vanwege de flexibiliteit knelt hij niet.
milanees-loop
Het flexibele roestvrijstalen vlechtwerk van de bandjes wordt op gespecialiseerde Italiaanse machines vervaardigd en kan soepel rond de pols worden gevouwen. De sluiting is volledig magnetisch zodat het eindeloos verstelbaar is en altijd perfect past. De vraag is natuurlijk of je een bedrag tussen de honderdzestig en bijna tweehonderd dertig euro moet gaan uitgeven voor zo’n Milanees loop bandje. Gelukkig verkoopt de Watchbandjes-shop.nl  ook een Milanees Apple watch bandje maar dan betaal je nog maar € 44,95. Hoe dat kan lees je in deze MobileMac review.
1
Het Milanees Apple watch bandje zit verpakt in een doosje van karton. Er is zowel een 38mm versie als een 42mm bandje verkrijgbaar in de kleur zilver of zwart. Wij hebben het zwarte 42mm Milanese Loop bandje getest. Op de voor- en achterkant van de verpakking lezen we dat het bandje is gemaakt van roestvrij staal met een magnetische sluiting.
loop-apple-watch
In het doosje van karton zit het bandje goed verpakt in een blister van plastic. Als je het bandje bij Apple koopt zit hij in een keurig wit doosje van hard plastic.
milanese-loop-review
Als je het Milanees bandje uit onze review vergelijkt met het Space Black Milanese Loop bandje van Apple dan is er op het oog weinig verschil te zien. Het bandje van Apple is iets grijzer van kleur en het replica bandje uit onze review is donkerder van kleur. Zeg maar gerust een diepe zwarte finish. Tot zover zijn er met het oog geen noemenswaardige verschillen waarneembaar.
1
De magnetische sluiting is voorzien van een blauwe folie om beschadiging te voorkomen tijdens de montage van het horlogebandje. Het magneetje werkt goed en het bandje sluit prima. Tijdens onze test merketen we wel eens dat de sluiting met het magneetje ineens aan een stuur van een fiets bleef vastzitten of aan een koelkast. Dit merk je meteen en dat is natuurlijk ook niet vreemd. De afwerking van de magnetische sluiting aan zowel de binnen- als buitenkant is keurig.
1
Bij de montage van het Milanees Apple watch bandje moesten we even zoeken wat nu de bovenkant en de onderkant van het bandje is . Op de productpagina van het Milanees bandje op de website van watchbandjes-shop.nl kwamen we de onderstaande afbeelding tegen die meteen duidelijk maakt hoe je het horlogebandje moet bevestigen.
1
De sluiting met het magneetje moet door het onderste bevestigingspunt komen. Op die manier kan je het bandje snel en eenvoudig vaster of losser maken. Tijdens onze test hebben we het Milanees Apple watch bandje 23 uur per dag en 7 dagen per week gedragen. Alleen tijdens het zwemmen of douchen hebben we de Apple Watch af gedaan. Volgens Apple CEO Tim Cook kan je de Apple Watch onder de douche gewoon omhouden maar wij zijn daar nog niet helemaal van overtuigd omdat Apple op de website aangeeft dat de Apple Watch spat- en waterbestendig is maar niet waterdicht. Het flexibele roestvrijstalen vlechtwerk van het bandje kan in ieder geval wel prima tegen water. We hebben het Milanees bandje een maand lang gedragen bij hoge temperaturen, vochtige en zeer droge weersomstandigheden en kunnen melden dat het bandje bij ons geen allergische reacties heeft veroorzaakt. Het bandje zit erg prettig en we kunnen inmiddels wel stellen dat dit het prettigste bandje is wat je kan kopen voor je Apple Watch. Het draagcomfort is perfect.
7
Hierboven zie je de zogenaamde lugs van rubber en metaal aan de boven- en onderkant. Het zijn de bevestigingspunten voor het horlogebandje aan de Apple Watch. Ze zijn netjes afgewerkt en de klikken goed vast in de uitsparing van je Apple Watch.
6
De lugs zijn voorzien van 3 zwarte rechthoekige dopjes van rubber. Het middelste rechthoekige dopje is aan de onderkant van ijzer en dient als klikmechanisme om het bandje te zekeren.  Als je het Milanees bandje bevestigd aan je Apple Watch hoor je ook duidelijk dat het bandje vastklikt in de behuizing van je Apple Watch.
milanese-loop-review
Het geweven materiaal van de mesh armband is erg prettig omdat het bandje kan “ademen.” Bij warm weer gaan de meeste bandjes al snel irriteren maar bij het Milanees bandje hebben we daar geen enkele moment last van gehad. Het draagcomfort is perfect en niet snel te evenaren door andere bandjes. Mocht je het bandje willen verwisselen voor een ander bandje dan is hij ook weer snel te verwijderen.
4
Hierboven zie je de glans van het bandje en dat hij een chique uitstraling heeft. De magnetische sluiting valt bij een mannenpols van 16,5 centimeter netjes aan de zijkant van het bandje. Als je een zeer brede pols hebt kan de sluiting aan de onderkant vallen waardoor de magnetische sluiting iets sneller kan blijven plakken aan metalen delen.
1
Het Milanees bandje staat bij zowel mannen- als vrouwen prachtig. Het past precies bij het design van de Apple Watch. Na één maand uitgebreid testen kunnen we concluderen dat dit bandje het ultieme bandje is voor je Apple Watch. Dat heeft niet alleen met de prijs te maken maar ook met het zeer prettige draagcomfort.
5
Bij een dunnere vrouwenpols sluit het bandje ook prima aan en miststaat zeker niet naast de standaard versierselen van juwelier Steltman uit Den Haag… Waarom er €184,05 verschil in prijs zit tussen het originele bandje van Apple en het Milanees bandje uit onze review snappen we niet helemaal. Er is geen enkel noemenswaardig verschil tussen de twee horlogebandjes waarneembaar tenzij je hecht aan een hard plastic opbergdoosje met een Apple logo. Als je €184,05 wil besparen dan koop je het Milanees Apple Watch bandje voor € 44,95 via Watchbandjes-shop.nl waar ze nog veel meer Apple Watch bandjes verkopen.
2