Consumenten raken nog steeds niet opgewonden van Apple’s slimme horloge

Onlangs kon je op MobileMac lezen dat consumenten nog niet echt opgewonden raken van Apple’s slimme horloge. Uit een representatieve peiling bleek toen dat slechts 10% van de consumenten overweegt om in 2015 een smartwatch te kopen. Bij die 10% zit dan ook nog een klein percentage dat overweegt om slimme horloges van andere fabrikanten te kopen.

Apple moet consumenten nog overtuigen van het nut van een Apple Watch en dat blijkt ook uit onderzoek van zakenbank Piper Jaffray. De conclusie is dat consumenten liever eerst de kat uit de boom kijken. In september na de introductie van de Apple Watch overwoog nog 8% van de iPhone eigenaren om een Apple Watch te kopen maar dat aantal is inmiddels gedaald naar 7%.

Analist Gene Munster verwacht dat de Apple Watch in het tweede kwartaal van 2015 te koop zal zijn. Hij schat in dat Apple slechts 10 miljoen slimme horloges gaat verkopen. Maar als de release pas in de zomer is dan zou dit aantal wel eens rond 8 miljoen kunnen liggen.
watch